اینکه عادت کنیم به جای «چرا»ها و «نباید»ها و «تو باید»ها، توضیح دهیم که اگر تو این کار را انجام دهی، به من کمک میشود و برای من از این نظر یا آن نظر بهتر است. شکایت در نهایت باید با درخواستی دقیق و شفاف جایگزین شود. در غیر این صورت، جز ایجاد تنش و فاصله و دلگیری نتیجه دیگری نخواهد داشت.
همین مسئله در رابطه با خودمان هم مصداق دارد. وقتی با خودمان خلوت میکنیم و حرف میزنیم و از اوضاع موجود به خودمان شکایت میکنیم، اما نمیگوییم که دقیقاً خواستهام چیست و چه رفتار و عملی را در پاسخ به این شکایت یا نارضایتی باید انجام دهم؟
هفت چالش ارتباط / دنیس ریورز
No comments:
Post a Comment